Besöksadress | Köpmangatan 11, 641 30 Katrineholm | |
Postadress | Box 156, 641 22 Katrineholm | |
Telefonnr | 0771-350 350 | |
Fax | 0150-759 40 | |
E-post | info@sormlandssparbank.se | |
Organisationr | 516406-1243 | |
Clearingnr | 8257-8 | |
Bankgironr | 981-2579 | |
Swiftadress/BIC | SWEDSESS |
Information om banken
I kvalitetssyfte och för din trygghet spelas samtliga telefonsamtal med våra rådgivare in.
Tillstånd:
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 3 Landfordon (andra än spårfordon)
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 4 Spårfordon
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 5 Luftfartyg
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 6 Fartyg
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 7 Godstransport (varor, bagage och allt annat gods)
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 8 Brand och naturkrafter
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 10 Motorfordonansvar
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 11 Luftfartygsansvar
2023-11-28 Skadeförsäkring klass 12 Fartygsansvar
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 13 Allmän ansvarighet
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 14 Kredit
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 15 Borgen
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 17 Rättsskydd
2023-11-28 Skadeförsäkringar klass 18 Assistans
2022-06-20 16. Annan förmögenhetsskada (direkt)
2022-06-20 9. Annan sakskada (direkt)
2022-06-20 1. Olycksfall (direkt)
2022-06-20 2. Sjukdom (direkt)
2022-06-20 Ia) Livförsäkring (direkt)
2022-06-20 Ib) Tilläggsförsäkring till livförsäkring (direkt)
2022-06-20 III. Försäkring anknuten till värdepappersfonder (direkt)
2022-06-20 IV. Lång olycksfall- och sjukförsäkring (direkt)
2022-05-17 Tillstånd att bedriva bankrörelse
2022-05-17 Mottagande & vidarebefordran av order avs fi instrument
2022-05-17 Utförande av order avs fi instrument på kunders uppdrag
2022-05-17 Handel med finansiella instrument för egen räkning
2022-05-17 Investeringsrådgivning till kund avs finansiella instrument
2022-05-17 Tillstånd registreras som förv av fondandelar
2022-05-17 Tillstånd att bedriva pensionssparrörelse (IPS)
2008-08-14 Operativ risk, schablonmetod
Banken står under tillsyn av Finansinspektionen, Box 7821, 103 97 Stockholm, tfn 08-787 80 00, www.fi.se.
Kontovillkor och övrig information tillhandhålls på svenska. Även övrig kommunikation mellan bank och kund sker på svenska.
Kundens kommunikation med banken ska ske via brev, telefon, e-post, fax, meddelande i Internetbanken eller genom besök på något av bankens respektive kontor. Order om handel med finansiella instrument ska lämnas till banken via telefon, genom att fylla i och sända en order genom bankens handelssystem, t ex Internetbanken, eller genom besök på något av bankens kontor.
Information om bankens tjänster och produkter finns på bankens kontor eller på bankens webbplats.
Banken lämnar redovisning av utförda tjänster till kund genom, i förekommande fall, avräkningsnota och/eller på så sätt som framgår av vid var tid gällande allmänna villkor/bestämmelser för de tjänster som banken tillhandahåller.
Information om aktuella priser och avgifter för bankens produkter och tjänster finns tillgängliga på bankens webbplats. Ytterligare information kan erhållas på bankens kontor. Utöver bankens priser och avgifter kan det förekomma andra kostnader för kunden, däribland skatter, som inte påförs eller betalas av banken.
Banken upprättar vid var tid sådan registrering och redovisning för medel och finansiella instrument som är nödvändig för att omgående kunna skilja tillgångar som banken innehar för en kunds räkning från dels andra kunders tillgångar, dels bankens egna tillgångar. Banken för löpande registrering och redovisning över alla medel och finansiella instrument som banken innehar för kunds räkning.
Enligt lagen (1995:1571) om insättningsgaranti har kund, om denne i händelse av bankens konkurs inte skulle få ut sina likvida medel innestående på konto hos banken, rätt till särskild ersättning med motsvarande 1.050.000 kr per kund.
Enligt lagen (1999:158) om investerarskydd har kunden, om denna i händelse av bankens konkurs inte skulle få ut sina finansiella instrument hos banken, rätt till särskild ersättning med sammanlagt högst 250.000 kr. Nämnda ersättning kan även innefatta medel som banken tagit emot med redovisningsskyldighet. Kund som vill ha ersättning ska senast ett år från dagen för konkursbeslutet framställa krav till Riksgälden