Skip to content

Ideell förening eller samfällighet

Kvinna jobbar på sin laptop och äter en sallad

Befintlig kund i banken

Välkommen att skicka in er ändringsbegäran i vår digitala kundtjänst.
Notera att samfälligheter ska bifoga utdrag från Lantmäteriet som styrker er firmateckning.

 

Du som inte har mobilt bank-id kan fylla i vår blankett och posta till 
Sörmlands Sparbank
Att: Navet föreningar
Box 156
641 22 Katrineholm

Vi behöver få veta när föreningen/samfälligheten ändrar följande:

Viktigt att tänka på!

Krav på komplett dokumentation

För att vi ska kunna hantera ert ändringsärende behöver blanketter vara komplett och utförligt ifyllda samt att alla nödvändiga handlingar ska bifogas. Vid ofullständiga handlingar kommer vi inte kunna genomföra ändringarna. 

Ett komplett inlämnat ärende tar i normalfallet ca 3 veckor att handlägga.

Ny kund i banken

Ansök här för att bli ny kund i Sörmlands Sparbank.

 

Viktigt att tänka på:

  • Om föreningen beviljas att bli kund i Sörmlands Sparbank så ansluts ni till vårt företagspaket Bas. Ni kan sedan välja att aktivera fler tjänster.
  • Lantmäteriet (samfällighetsförening)

 

Det här ingår i Företagspaket Bas för ideella föreningar och samfälligheter

Vanliga frågor och svar

Behöver du hjälp?

Ring vårt Kundcenter på 0771-350 350 som är öppet helgfria vardagar kl 8–18.