På vår hemsida sormlandssparbank.se använder vi cookies för att förbättra vår upplevelse av hemsidan, för att följa upp användningen samt marknadsföring av våra tjänster och produkter. Genom att fortsätta använda vår hemsida accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookie
Printheader bild

Appen för privatpersoner

Ingen alt-text
Ingen alt-text

Abonnemangshjälpen

Abonnemangshjälpen är en kostnadsfri tjänst för din privatekonomi som tillhandahålls av Mina Tjänster Sverige AB. Tjänsten ger dig bättre koll på dina återkommande betalningar, till exempel mobilabonnemang, matkassar, streamingtjänster och gymkort. Det enda du behöver göra för att komma igång är att signera med Mobilt BankID.

Vad är Abonnemangshjälpen?

Abonnemangshjälpen är en ny tjänst i Swedbank och sparbankernas app för privatpersoner, som ger dig bättre koll på dina pengar. Tjänsten tillhandahålls av Mina Tjänster Sverige AB och ger dig en tydlig översikt över dina abonnemang, prenumerationer och medlemskap.

Abonnemangshjälpen känner automatiskt av vilka räkningar du betalar och hanterar utifrån det alla återkommande betalningar, till exempel mobilabonnemang, matkassar, streamingtjänster och gymkort, samt ger förslag på förbättringar. Via tjänsten går det även att avsluta de flesta abonnemang – och när det gäller el och telefoni kan du få hjälp att byta leverantör.

Du behöver ha Mobilt BankID för att ansluta och använda tjänsten.

Hur ansluter jag mig till tjänsten?

Du ansluter tjänsten i appen, under Inställningar. Välj hantera tjänster och välj sedan Abonnemanghjälpen. För att kunna ansluta dig till tjänsten behöver du ha uppdaterat till version 5.4.0 av appen.

Hur kommer jag åt tjänsten?

Du kommer åt Abonnemangshjälpen i appen, under Betala och överföra och Abonnemangshjälpen.

Hur avslutar jag tjänsten?

Du avslutar tjänsten i appen, under Inställningar. Välj hantera tjänster och välj sedan Abonnemanghjälpen. 

Vad kostar det att använda tjänsten?

Abonnemangshjälpen är kostnadsfri.

Är det säkert att använda den nya tjänsten?

Ja. För att kunna säga upp ett abonnemang behöver du identifiera dig, med hjälp av Mobilt BankID, som är en säker lösning. 

Support

Vid frågor om användning av tjänsten Abonnemangshjälpen, kontakta Mina Tjänsters support på 070 037 74 42 eller swb@minatjanster.zendesk.com.


> Tillbaka till lista
Printfooter bild
Användarvillkor   Cookies


Telefon 0771-350 350
Flen Katrineholm Malmköping Nyköping Oxelösund Vingåker