På vår hemsida sormlandssparbank.se använder vi cookies för att förbättra vår upplevelse av hemsidan, för att följa upp användningen samt marknadsföring av våra tjänster och produkter. Genom att fortsätta använda vår hemsida accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookie
Printheader bild

Mobilbanken

Ingen alt-text


Mobilt BankID

Mobilt BankID är en e-legitimation som gör att du säkert kan logga in i våra appar och internetbanken samt sköta de flesta av dina vanligaste bankärenden. Vid inloggning i appen för privatpersoner är Mobilt BankID förvalt som inloggning. 

Så här skaffar du Mobilt BankID

För att beställa Mobilt BankID behöver du din säkerhetsdosa. 

1.

Ladda ner BankID säkerhetsapp för:

iPhone/iPad (AppStore)
Android (Google Play)
Windows Phone

2.

Beställ Mobilt BankID

Beställ Mobilt BankID direkt i appen för privatpersoner, internetbanken eller på ett bankkontor.
Guide hur du beställer Mobilt BankID i appen
Demo hur de beställer Mobilt BankID i internetbanken 

3.

Skapa en säkerhetskod

Säkerhetskoden använder du i appen, internetbanken, med Swish och många andra tjänster hos myndigheter och företag.

 
Fördelar med Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till de flesta tjänster i appen och internetbanken, enkelt och säkert. Mobilt BankID fungerar dessutom som din digitala namnteckning hos Skatteverket, Försäkringskassan och många andra myndigheter och företag.

Men framförallt gör Mobilt BankID det mycket lättare att ha banken i fickan. I appen och internetbanken kan du göra överföringar, betala räkningar och godkänna direktbetalningar. Vill du även kunna lägga till och godkänna nya  betalnings- och överföringsmottagare beställer du utökning av Mobilt BankID. 


Utökning av Mobilt BankID 

Genom att uppgradera ditt Mobilt BankID till ett utökat Mobilt BankID kan du nu få tillgång till samtliga tjänster i appen och internetbanken – som att lägga till nya betalningsmottagare. Det innebär att du inte längre behöver använda säkerhetsdosan, utan kan utföra bankärenden enkelt när och var du vill via mobilen. För att aktivera utökat Mobilt BankID behövs ett kodkort. 

Så här fungerar kodkort

Kodkortet skickas hem till dig när du beställt ett Mobilt BankID för första gången. Kodkortet används bara vid ett tillfälle per nerladdat Mobilt BankID.

Enda gången du ska använda kodkortet är när du ska aktivera ditt Mobila BankID för utökad användning. Utökad användning innebär att du kan du lägga till nya betalningsmottagare med ditt Mobila BankID. Om du inte aktiverar utökad användning kan du ändå göra betalningar till mottagare som du redan har i din mottagarlista när du är inloggad med Mobilt BankID. 

Har du tappat bort ditt kodkort kan du beställa ett nytt i internetbanken under Tillval – BankID.

Guide hur du beställer och aktiverar Mobilt BankID 

Beställ kodkort via internetbanken
Aktivera Mobilt BankID för utökad användning i internetbanken
Aktivera Mobilt BankID för utökad användning i appen

 

Nyhet! 

Mobilt SäkerhetsID - fungerar på samma sätt som Mobilt BankID och är en ID-metod för att logga in i appen eller internetbanken för ungdomar. För inloggning används samma app som för Mobilt BankID. Är du vårdnadshavare kan du enkelt aktivera och administrerar Mobilt SäkerhetsID via appen för privatpersoner. Inloggningsmetoden kan endast användas för inloggning hos sparbanken.
Läs mer om Mobilt SäkerhetsID


Behörigheter i Internetbanken 

Hantering behörighet Internetbanken

Printfooter bild
Användarvillkor   Cookies


020-SPARBANKEN / 0771-350 350

Flen Katrineholm Malmköping Nyköping Oxelösund Vingåker