På vår hemsida sormlandssparbank.se använder vi cookies för att förbättra vår upplevelse av hemsidan, för att följa upp användningen samt marknadsföring av våra tjänster och produkter. Genom att fortsätta använda vår hemsida accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookie
Printheader bild

Säkerhet, support & spärrhjälp

Ingen alt-text
Ingen alt-text

Spärr av Säkerhetsdosa, BankID eller kod(er)


Om du förlorat din Säkerhetsdosa eller ditt BankID, ring till banken och spärra :

  • Kundservice 0771-350 350 - öppet mån- till onsdag, fredag 8.30-16.30 samt torsdag 8.30-18.00
  • Telefonbanken Personlig service 0771-350 350 val 2 - öppet vardagar 8.00-20.00
  • Internetbanken support 0771-97 75 12 - öppet 7.00-23.00
  • Spärrservice 08-411 10 11 - öppet 23.00-7.00
  • Mobilt BankID 0771-97 75 12 - öppet 7.00-23.00. För övriga frågor och teknisk hjälp, ring BankID support på 010-49 49 188. Öppet alla dagar 7.00-23.00, med undantag för storhelger. 


Om du misstänker att din kod (till dosan, ditt BankID, Personlig kod eller Telefonbanken) blivit känd av obehörig person, byt snarast din kod eller spärra tjänsten hos banken enligt ovan. Även ditt bankkontor hjälper dig gärna.

Säkerhet och vanliga bedrägerier 

> Läs mer

Har du fått ett mejl som ber dig uppge personliga uppgifter?

Då har du fått ett falskt mejl som kallas Phishingmejl. 
Vidarebefordra det till vår samarbetspartner Swedbank, så kan vi jobba på att sänga ner användaradressen. Skicka ditt mejl till adressen:

 

Tips

Spara spärr-numret i din mobiltelefon, så har det det alltid till hands.

Printfooter bild
Användarvillkor   Cookies


020-SPARBANKEN / 0771-350 350

Flen Katrineholm Malmköping Nyköping Oxelösund Vingåker