På vår hemsida sormlandssparbank.se använder vi cookies för att förbättra vår upplevelse av hemsidan, för att följa upp användningen samt marknadsföring av våra tjänster och produkter. Genom att fortsätta använda vår hemsida accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookie
Printheader bild

Säkerhet

Ingen alt-text
Ingen alt-text

Spärrhjälp

Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att spärra dessa direkt.

Spärr av kort

Om du förlorar ditt kort ska du omedelbart spärra det. Ett tips är att notera kortnummer och telefonnummer till spärrservice till exempel i mobilen, så hittar du det snabbt om du behöver spärra kortet.

  • Spärrservice 0771-350 350 välj 4# 
    Öppet dygnet runt. Från utlandet +46 771-350 350 välj 4#
  • Spärr av kort via Kundservice 0771-350 350
    Öppet måndag-onsdag 8.30-16.30, torsdag 8.30-18 och fredag 8.30-16.30.
    Från utlandet +46 771-350 350
  • Premiumkortet - sparbankernas spärrtjänst 0770-25 20 53
    För kunder anslutna till premium- eller guldekenerbjudandet som har Premiumkortet.
    Dina värdehandlingar måste vara registrerade hos Spärrtjänst.
    Från utlandet +46 770-25 20 53.


Spärr av säkerhetsdosa, BankID eller kod

Ring direkt för att spärra om du förlorat din säkerhetsdosa eller ditt BankID. Om du misstänker att koden till dosan, ditt BankID eller till telefonbanken har blivit känd av en obehörig person, byt koden snarast eller ring för att spärra tjänsten. Självklart hjälper vi dig också gärna på ditt bankkontor.

  • Kundservice 0771-350 350
    Öppet måndag-onsdag 8.30-16.30, torsdag 8.30-18 och fredag 8.30-16.30
  • Telefonbanken personlig service 0771-350 350 val 2#
    Öppet alla vardagar 8.00-20.00
  • Internetbanken support 0771-97 75 12
    Öppet dygnet runt
  • Spärrservice 08-411 10 11
    Öppet 23.00-7.00


Byta kod

Om koden till din säkerhetsdosa, telefonbanken eller BankID har blivit känd av en obehörig person bör du byta koden eller spärra den. Se här hur du går tillväga för att byta kod. 


Säkerhetsdosa

Ring Kundcenter på 0771-350 350 eller kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan.


Telefonbanken personlig service/självbetjäning

Du skaffar ny kod i internetbanken under Tillval - Telefonbanken.


Mobilt BankID

Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankID-appen under Inställningar. Klicka på BankID med ditt namn och sedan Ändra säkerhetskod.

Har du fått mejl som ber dig uppge personliga uppgifter?

Då har du fått ett falskt mejl som kallas Phishingmejl. Vidarebefordra mejlet till phishing@swedbank.se så kan vi jobba på att sänga ner användaradressen.

Printfooter bild
Användarvillkor   Cookies


Telefon 0771-350 350
Flen Katrineholm Malmköping Nyköping Oxelösund Vingåker